Громадськість повинна мати вільний доступ до всієї інформації, якою володіють державні установи, якщо вона не відноситься до категорії інформації з обмеженим доступом.

Запит про інформацію

Якщо ви звертаєтеся до державних установ із запитом про загальнодоступну інформацію, вам не потрібно пояснювати, для чого вам ця інформація. Ви можете звертатися до державної установи із запитом про публічну інформацію в будь-якій формі — усній, письмовій чи електронній.

Дізнайтеся більше про те, як отримати інформацію, яка не є загальнодоступною, але має обмежений доступ.

Строки

Якщо ваш інформаційний запит не потребує додаткових зусиль з боку установи, вона повинна надати відповідну інформацію протягом 15 днів з моменту отримання вашого запиту. Інформація може надаватися в усній чи письмовій формі, або, за можливості, в електронному вигляді.

Оплата

Якщо виконання вашого запиту не потребує додаткових зусиль з боку державної установи, інформація має надаватися безплатно. Утім, держава може звернутися до вас із вимогою про сплату зборів, необхідних для пошуку або копіювання потрібної вам інформації. У будь-якому разі розмір збору за надання інформації не може бути вищим за витрати установи на виконання вашого запиту.

Відмова та пояснення

Державні установи не мають права відмовити вам у доступі до публічної інформації, якою вони володіють. Якщо установа частково або повністю відмовляє вам у доступі до публічної інформації, якою вона володіє, вона повинна надати письмове рішення, в якому міститься таке:

  • обґрунтування з зазначенням причин відмови в доступі до запитуваної інформації;
  • правові підстави для такої відмови з посиланням на закон чи постанову уряду;
  • порядок і строки оскарження, якщо ви не згодні з цим рішенням.

Як подати скаргу

Дізнайтеся більше про те, як подати скаргу, якщо вам відмовлено в доступі до публічної інформації.

Джерела

Останнє оновлення 05/12/2023